Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden



Algemene verkoopvoorwaarden S-IP Spraak & IP Oplossingen B.V.


A.    ALGEMEEN

Artikel 1.    Algemene bepalingen
1.    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en alle daaruit volgende handelingen tussen S-IP Spraak & IP Oplossingen B.V., hierna: S-IP en u, de klant.

2.    Deze voorwaarden zijn ook van toepassing als S-IP producten/diensten van derden koopt/afneemt en deze aan u levert.

3.    Uw voorwaarden niet en worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

4.    Wanneer een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, dan blijven de overige bepalingen wel geldig. U moet instemmen met nieuwe bepalingen. Deze zullen zoveel mogelijk met de oude nietige of vernietigde bepalingen overeenkomen.

5.    De bepalingen uit de overeenkomst gaan voor als deze strijdig zijn met de bepalingen uit deze algemene voorwaarden.

Artikel 2.    Wanneer is er een overeenkomst?
1.    Alle aanbiedingen van S-IP zijn vrijblijvend en gelden 30 dagen, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. De aanbieding is gebaseerd op de door u verstrekte informatie. Als blijkt dat deze informatie onjuist is, mag S-IP de aanbieding aanpassen en komen de kosten voor uw rekening.

2.    Wanneer u akkoord gaat met een offerte, ontvangt u van S-IP een schriftelijke bevestiging. De overeenkomst komt tot stand na ontvangst van  de schriftelijke bevestiging of doordat feitelijk wordt begonnen met de werkzaamheden door S-IP.

Artikel 3.    Hoe gaat de levering in zijn werk?
1.    S-IP zal iedere prestatie leveren zoals schriftelijk is overeengekomen en S-IP mag hiervoor gebruik maken van derden.

2.    De afgesproken levertermijn is geen fatale termijn. De levertermijn gaat in op het moment dat de overeenkomst tot stand komt, mits alle benodigde gegevens zijn ontvangen en eventueel gewenste betalingszekerheid is gegeven.

3.    U bent verplicht om de diensten en/of producten van S-IP af te nemen op het moment dat S-IP  de diensten bij u aanbiedt dan wel aangeeft dat de producten opgehaald kunnen worden. Als u de producten – na sommatie tot afname – na acht dagen nog steeds niet opgehaald heeft, dan mag S-IP de producten aan een ander verkopen of voor uw risico opslaan. Indien u de afname van de diensten en/of producten weigert mag S-IP de overeenkomst ontbinden. De door S-IP gemaakte kosten en de eventuele schade, waaronder inkomstenderving, die in dit geval voor S-IP ontstaan, worden bij u in rekening gebracht dan wel op u verhaald.

4.    De diensten die elektronisch beschikbaar worden gesteld zullen tijdig worden geleverd, dit houdt in dat u de toegang verkrijgt tot de online omgeving waar de diensten te vinden zijn.

5.    Op het moment dat feitelijk over zaken, gegevens (o.a. gebruikersnamen, codes, wachtwoorden), documenten of databestanden die door S-IP zijn vervaardigd, geleverd of gebruikt door u of uw hulppersonen kan worden beschikt, gaat het risico hiervan op u over. Hierbij gaat het onder andere over het risico op verlies, diefstal, verduistering of beschadiging.

6.    De producten worden geleverd aan het magazijn van S-IP, tenzij anders schriftelijk wordt overeengekomen. Indien u wilt dat S-IP producten bezorgt, zijn de kosten van levering, waaronder verpakking, transport en transportverzekering voor u.

Artikel 4.    Wat zijn uw verplichtingen?
1.    Wanneer u tijdig meldt dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst voldoen, zal S-IP op zo kort mogelijke termijn de nodige reparaties uitvoeren. Wanneer de producten niet aan de overeenkomst voldoen maar dit een gevolg is doordat u in strijd met de overeenkomst heeft gehandeld, dan worden de kosten van deze reparatie bij u in rekening gebracht.

2.    U bent verplicht om geleverde producten en/of uitgevoerde werkzaamheden direct na ontvangst te keuren en te controleren. Eventuele bezwaren, gebreken of defecten moeten onmiddellijk (binnen twee dagen, nadat u het heeft ontdekt) schriftelijk aan S-IP worden gemeld. Zonder deze melding worden de betreffende producten geacht te zijn geleverd en de werkzaamheden geacht te zijn uitgevoerd zonder gebreken en wordt ervan uitgegaan dat S-IP conform de overeenkomst heeft geleverd.

3.    Klachten met betrekking tot niet direct zichtbare gebreken en/of defecten dienen direct (binnen twee dagen) na constatering schriftelijk te worden gemeld aan S-IP zodat S-IP in staat is de klacht te onderzoeken en maatregelen te nemen.

4.    Het melden van een klacht schort uw betalingsverplichting niet op. Indien blijkt dat een klacht ongegrond is, komen de kosten die S-IP hierdoor heeft gemaakt volledig voor uw rekening.

5.    Als door S-IP een analyse op basis van uw gegevens is gemaakt, dan bent u verplicht om de inhoud hiervan goed te controleren. Als er sprake is van een onjuistheid in de analyse, die door u had kunnen worden opgemerkt, dan moet u S-IP hiervan direct op de hoogte stellen. Indien S-IP op basis van zo’n foutieve analyse werkzaamheden heeft verricht, dan moeten de kosten voor herstel door u worden betaald.

6.    Analyses die door S-IP zijn opgeleverd mogen niet voor een ander doel worden gebruikt dan waarvoor ze zijn opgesteld en verstrekt.

Artikel 5.    Wat zijn de kosten van de producten/dienstverlening van S-IP?
1.    Alle kosten uit de overeenkomst zijn exclusief btw. Ook andere door de overheid opgelegde heffingen, transport- en afleveringskosten, reis- en verblijfkosten in het buitenland, gebruik van bijzondere installaties zijn niet inbegrepen.

2.    S-IP heeft het recht om in de contractperiode de prijs te wijzigen in verband met prijsontwikkelingen. Wijzigingen gaan binnen één maand na aankondiging daarvan in. Bent u het niet eens met wijziging van de kosten? Dan kunt u binnen acht dagen na de aankondiging van de wijziging, de overeenkomst met S-IP schriftelijk opzeggen tegen de datum waarop de betreffende wijziging ingaat.

3.    S-IP hanteert een Fair Use Policy (FUP) bij afkoop gesprekskosten nationaal vast en nationaal mobiel. S-IP evalueert uw belgedrag in ieder geval vier maal per jaar en kan uw abonnement bijstellen indien u 25 procent of meer boven uw abonnementskosten verbruikt. Na de eerste constatering van overschrijding, wordt u hiervan op de hoogte gesteld. Bij de tweede constatering wordt u wederom op de hoogte gesteld en wordt aan u een nieuw aanbod gedaan dat meer recht doet aan uw gebruik. Indien u dit aanbod niet accepteert, heeft S-IP het recht de overeenkomst te ontbinden.

Artikel 6.    Support en onderhoud
1.    S-IP kan telefonisch of per e-mail adviseren over het gebruik en het functioneren van de in de overeenkomst genoemde diensten. U dient hiervoor een ticket aan te maken via service@s-ip.nl. S-IP streeft ernaar om binnen 48 uur actie te ondernemen. 

2.    S-IP zal deugdelijk onderbouwde verzoeken om ondersteuning binnen een redelijke termijn in behandeling nemen volgens de bij haar gebruikelijke procedures. U dient een zo uitgebreid mogelijke omschrijving te geven van datgene waar u ondersteuning bij wenst. S-IP kan in het ticket vragen om extra informatie. Ondersteuning wordt verricht tijdens de gebruikelijke openingstijden van S-IP.

3.    S-IP kan de diensten geheel of gedeeltelijk tijdelijk buiten gebruik stellen voor preventief, correctief of adaptief onderhoud of ander vormen van service. Indien een hierdoor niet beschikbaar is, spant S-IP zich in om u te informeren hierover.

Artikel 7. Dienst Hosted VoIP
1    Indien u ervoor heeft gekozen de dienst Hosted VoIP af te nemen, krijgt u een applicatie tot uw beschikking om te kunnen bellen via het platform van S-IP.

2    Aanpassingen in software, aanpassen namen, nummerplannen en dergelijke zijn bij de maandelijkse prijs inbegrepen. Het aanvragen van aanpassingen kan gedaan worden via service@s-ip.nl.

3   Dienstverlening, zowel op afstand alsook op locatie, welke nodig is tijdens of na storingen veroorzaakt buiten het domein van S-ip, het niet werken van S-ip apparatuur na een stroomstoring of een internetstoring, zal op regiebasis aan de eindgebruiker worden doorbelast op de eerstvolgende maandfactuur.

4    Indien u bij ons de dienst Hosted VoIP afneemt en u wenst een nieuw toestel, ter vervanging van een bestaand toestel, te installeren dan zal dit door ons kosteloos worden verzorgd mits het toestel bij ons wordt afgenomen. De prijs van het toestel wordt doorbelast op de eerstvolgende maandfactuur. Wenst u een S-ip vreemd toestel (extern besteld) te laten installeren dan zullen hiervoor eenmalig provisioningskosten aan verbonden zijn van € 25,00.

5    Wenst u een nieuw toestel met een nieuw account* te laten activeren, dan zal dit ook kosteloos door ons worden verzorgd mits het toestel bij ons wordt afgenomen. De prijs van het toestel wordt doorbelast op de eerstvolgende maandfactuur. Wenst u een S-ip vreemd* toestel (extern besteld) te laten installeren inclusief een nieuw account* dan zullen hiervoor eenmalig provisioningskosten en administratiekosten aan verbonden zijn. In totaal bedragen deze kosten € 40,00.
*Het nieuwe account zal volgens de dan geldende tarieven vanaf de volgende factuur maandelijks worden doorbelast.

6    Niet alle toestellen worden ondersteund op het platform van S-IP. Vraag dus altijd eerst na of het vreemde toestel wordt ondersteund. S-IP kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet juist functioneren van een vreemd toestel en S-IP verleent geen garantie op ‘vreemde’ hardware. Door het vervangen van de firmware voor een versie die benodigd is op onze systemen, zal tevens de fabrieksgarantie van de eigen leverancier vervallen.

Artikel 8.    Hoe betaalt u voor de producten/dienstverlening van S-IP?
1.    De kosten voor de dienstverlening en/of materialen worden op de volgende tijdstippen in rekening gebracht:
a.    abonnementskosten, licentiekosten en afkoop belkosten: maandelijks vooraf;
b.    overige gesprekskosten: maandelijks achteraf;
c.    materiaal en uren: 50% bij opdracht en 50% na oplevering;

2.    S-IP verstuurt rechtstreeks een factuur aan u, deze moet u binnen 14 dagen na de factuurdatum voldoen.

3.    Voor professionele partijen geldt dat wanneer u niet betaalt binnen de afgesproken termijn, u direct in verzuim verkeert en na de vervaldag van de factuur, rente verschuldigd bent. Deze rente zal gelijk zijn aan de wettelijke handelsrente met een minimum van één procent per maand. Ook moet u dan alle (buiten)gerechtelijke incassokosten van S-IP betalen. Deze kosten bedragen in ieder geval 15 procent van de hoofdsom met een minimum van € 150,00.

4.    S-IP heeft het recht om zekerheid van u te vorderen voor het nakomen van uw (betalings-)verplichtingen. Ook is S-IP bevoegd om de betalingsvoorwaarden te wijzigen wanneer zij van mening is dat uw financiële positie of uw betalingsgedrag hiertoe aanleiding geeft.

5.    Heeft u een bezwaar tegen de factuur? Dan moet u dit binnen 14 dagen na de factuurdatum schriftelijk aan S-IP laten weten. Doet u dit niet, dan geldt het gefactureerde bedrag als erkend. Bezwaren tegen de factuur schorten uw betalingsverplichting niet op.

Artikel 9.    Wanneer en hoe eindigt de overeenkomst?
1.    De overeenkomst wordt aangegaan voor minimaal 24 maanden. Na deze termijn kan zowel S-IP als u de overeenkomst schriftelijk opzeggen. Hierbij wordt een opzegtermijn van één maand in acht genomen.

2.    S-IP mag de uitvoering van de overeenkomst direct, zonder dit vooraf aan u te laten weten, opschorten of geheel of gedeeltelijk ontbinden, wanneer:
a.    u uw verplichtingen uit de overeenkomst niet (tijdig) nakomt en/of weigert betalingszekerheid te stellen;
b.    er sprake is van faillissement, (voorlopige) surseance van betaling, onder curatele stelling, schuldsanering of stillegging, liquidatie of gehele of gedeeltelijke overdracht van uw bedrijf of overlijden.

3.    In alle bovengenoemde gevallen zijn alle vorderingen van S-IP op u onmiddellijk opeisbaar, en bent u verplicht de geleverde producten onmiddellijk terug te geven.

Artikel 10.    Geheimhouding
1.    Partijen zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die zij over de onderneming van de andere partij ontvangen geheim te houden. Dit geldt tevens voor uw werknemers en door u ingeschakelde derden.

2.    Informatie is vertrouwelijk als dit door één van de partijen als zodanig is aangeduid.

Artikel 11.    Wanneer is er sprake van overmacht en welke gevolgen heeft dit?
1.    Wanneer er sprake is van overmacht mag S-IP de uitvoering van de overeenkomst opschorten of de overeenkomst (gedeeltelijk) ontbinden zonder dat zij hiervoor schadevergoeding aan u hoeft te betalen.

2.    Duurt de overmacht langer dan 60 aaneengesloten dagen, dan mag u de overeenkomst schriftelijk ontbinden. S-IP is aan u geen schadevergoeding verschuldigd.

Artikel 12.    Eigendomsvoorbehoud
1.    Alle door S-IP geleverde producten blijven eigendom van S-IP totdat u het volledig verschuldigde bedrag betaald heeft.
2.    U mag deze onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten niet verpanden of op een andere manier bezwaren.
3.    Als een derde beslag legt op deze onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten of een recht hierop wil vestigen, dan moet u dit S-IP zo snel mogelijk laten weten.
4.    U bent verplicht om, indien mogelijk, de onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffing, en waterschade alsmede tegen diefstal. Als S-IP hierom vraagt, mag S-IP de polis van de verzekering inzien.

Artikel 13.    Intellectuele eigendomsrechten
1.    U mag het werk van S-IP niet openbaar maken of verveelvoudigen, tenzij S-IP hiervoor schriftelijke toestemming aan u geeft. S-IP heeft het auteursrecht over alle door of namens haar tot stand gebrachte werken.

2.    U krijgt een niet-exclusief recht om de systeemsoftware en de daarbij behorende gebruiksdocumentatie te gebruiken. Dit recht is niet overdraagbaar. U mag de software en bijbehorende documentatie niet kopiëren, tenzij dit gebeurt ten behoeve van back-up doeleinden. U mag geen wijzigingen of toevoegingen aan de software aan (laten) brengen.

3.    U blijft eigenaar van de stukken die u aan S-IP ter inzage heeft gegeven.

4.    Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder, maar niet beperkt tot, auteursrechten, merkrechten en databankrechten, op de informatie, teksten, afbeeldingen, logo’s, foto’s en illustraties op de internetsite en op lay-out en vormgeving van de internetsite zijn van S-IP en/of haar licentiegevers. U mag geen inbreuk maken daarop, waaronder ook wordt verstaan het maken van kopieën van de internetsite anders dan technische kopieën benodigd voor het gebruik van de internetsite.

Artikel 14.    Vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens
1.    Partijen zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die zij over de onderneming van de andere partij ontvangen geheim te houden. Dit geldt tevens voor ingeschakelde derden.

2.    Informatie is vertrouwelijk als dit door één van de partijen als zodanig is aangeduid.

3.    Wanneer S-IP als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: AVG) optreedt gelden de volgende bepalingen:
a.    S-IP is verantwoordelijk voor de bescherming van persoonsgegevens waarvan het gebruik door S-IP noodzakelijk is voor het correct opstellen en uitvoeren van de overeenkomst.
b.    Wanneer S-IP persoonsgegevens verwerkt geschiedt dit met de uiterste behoorlijkheid en zorgvuldigheid en overeenkomstig de AVG.
c.    S-IP gebruikt de persoonsgegevens slechts voor zover dit nodig is om de klant van dienst te kunnen zijn. De persoonsgegevens zullen niet langer bewaard worden dan wettelijk is toegestaan of noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst.
d.    S-IP treft technische en organisatorische maatregelen om een passend beveiligingsniveau met betrekking tot persoonsgegevens te waarborgen, rekening houdend met de stand van de techniek en de aard van de verwerking.

4.    Wanneer de betrokkene een beroep wil doen op één van de rechten die zij op basis van de AVG heeft, dan kan dit verzoek schriftelijk worden ingediend via info@s-ip.nl. S-IP  zal dit verzoek binnen de wettelijke termijnen in behandeling nemen.

5.    S-IP verstrekt uw gegevens aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Mochten S-IP  uw gegevens om andere redenen  verstrekken aan derden dan vraagt S-IP eerst om toestemming. Met organisaties die uw gegevens verwerken sluit S-IP een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.

Artikel 15.    Garantie
1.    S-IP staat voor een periode gelijk aan de door de fabrikant gegeven garantie in voor de kwaliteit van de geleverde producten, tenzij in de overeenkomst anders is bepaald.

2.    Als S-IP erkent dat zij tekort is geschoten bij de levering van een product, heeft S-IP het recht om binnen een redelijke termijn nadat u aan S-IP hebt laten weten dat er sprake is van een gebrek, het product te vervangen, dan wel het ontbrekende alsnog te leveren. Als S-IP binnen de termijn deugdelijk presteert, is de overeenkomst correct nagekomen en heeft u geen recht op schadevergoeding.

3.    Garantie geldt niet wanneer er sprake is van overmacht.

4.    Garantie wordt alleen gegeven als u aan alle (financiële) verplichtingen heeft voldaan. Iedere aanspraak op garantie vervalt, wanneer de door S-IP geleverde producten door u onoordeelkundig zijn behandeld en/of verwerkt en/of de door S-IP gegeven aanwijzingen niet zijn opgevolgd. Ook geldt geen garantie als het gaat om normale slijtage.

Artikel 16.    Wie is waarvoor aansprakelijk?
1.    De volledige aansprakelijkheid van S-IP voor schade die voortvloeit uit welke rechtsgrond dan ook, zal nooit meer bedragen dan tweemaal de factuurwaarde van de opdracht exclusief omzetbelasting. Deze beperking geldt niet, indien sprake is van schade die te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid.

2.    Als S-IP aansprakelijk is, en de beroeps- of bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van S-IP keert een schadebedrag hiervoor uit, dan is de aansprakelijkheid van S-IP beperkt tot het bedrag dat met betrekking tot deze schade per gebeurtenis wordt uitgekeerd door de beroeps-of bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van S-IP.

3.    Schade zoals bedrijfs- en/of stagnatieschade, gevolgschade, omzet- en/of winstderving, productieverlies of waardevermindering van producten is van vergoeding uitgesloten.

4.    S-IP is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge een storing in het internet.

5.    Iedere aansprakelijkheid van S-IP, alsook de rechtsvordering tot schadevergoeding, uit welke hoofde dan ook, vervalt in ieder geval door verloop van één jaar nadat u ter zake heeft geprotesteerd.

6.    U vrijwaart S-IP voor eventuele aanspraken van derden, die schade lijden in verband met de uitvoering van de overeenkomst.

7.    Hak- en breekwerk geschiedt te allen tijde voor uw rekening en risico.

8.    Indien de dienst VoIP wordt gebruikt voor het aansluiten van PIN-, frankeer- en/of alarminstallaties, dan dient u zelf contact op te nemen met de leverancier van genoemde diensten/apparaten. Sommige PIN, modems, frankeer- en/of alarmdiensten werken niet correct over deze verbindingen. S-IP is niet verantwoordelijk voor de correcte werking van PIN-modem-, frankeer- of alarminstallaties.

9.    Indien de dienst VoIP wordt gebruikt in een dect toepassing, kunt u S-IP niet aanspreken voor een verslechterde bereikbaarheid indien veranderingen plaatsvinden door interne veranderingen (verhuizingen, verbouwingen, etc.). Er zal een nieuwe dectmeting gedaan moeten worden om het bereik te kunnen waarborgen.

Artikel 17.    Wijziging van deze voorwaarden
1.    S-IP kan altijd, zonder dit vooraf mede te delen, de algemene voorwaarden wijzigen.

2.    S-IP kan wijzigingen van deze voorwaarden bekendmaken door dit op haar website te plaatsen of op een andere manier te communiceren. Het is dus aan te raden om de voorwaarden van tijd tot tijd te bekijken. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds bestaande overeenkomsten.

Artikel 18.    Klachten en geschillen
1.    Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Wij stellen het op prijs als u ons dat eerst laat weten zodat wij serieus werk kunnen maken van uw klacht. Om te zorgen dat wij de klacht goed kunnen behandelen, moet de klacht binnen twee maanden nadat u kennis heeft genomen van de klacht, aan S-IP worden voorgelegd.

2.    Mocht er toch een geschil ontstaan, dan moet u zich wenden tot de bevoegde rechter te Oost-Brabant. De mogelijkheid om een geschil bij de rechter te starten, vervalt na één jaar nadat de aanleiding voor het geschil is ontstaan.

Artikel 19.    Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden en handelingen die daaruit voortkomen, is het Nederlandse recht van toepassing.

B.    VERWERKING PERSOONSGEGEVENS
Indien S-IP bij de uitvoering van de overeenkomst ten behoeve van u persoonsgegevens verwerkt, zijn in aanvulling op de algemene bepalingen van de algemene voorwaarden de onderstaande voorwaarden van toepassing.

Artikel 20.    Algemeen
1.    Bij de verwerking van persoonsgegevens wordt u aangemerkt als verwerkingsverantwoordelijke, en S-IP als verwerker zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna :‘AVG’).

2.    S-IP verwerkt de gegevens ten behoeve van u, overeenkomstig de door u gegeven schriftelijke instructies en onder uw verantwoordelijkheid.

3.    De in uw opdracht te verwerken persoonsgegevens blijven eigendom van u en/of van de betreffende betrokkenen. 

4.    Deze voorwaarden gelden voor de duur zoals bepaald in de overeenkomst tussen S-IP en u en bij gebreke daarvan in ieder geval voor de duur van de samenwerking.

5.    Bij beëindiging van het gebruik van de overeenkomst zal S-IP de verstrekte persoonsgegevens binnen een nader overeen te komen redelijke termijn aan u overgedragen of – als u daar om verzoekt – vernietigen. De kosten van het verzamelen, overdragen of vernietigen zijn voor uw rekening.

6.    De bepalingen uit deze algemene voorwaarden kunnen worden gewijzigd en/of
aangevuld wanneer S-IP en u daartoe schriftelijke overeenstemming hebben bereikt. 

Artikel 21.    Verwerking van persoonsgegevens
1.    Bij de verwerking van persoonsgegevens wordt u aangemerkt als verwerkingsverantwoordelijke, en S-IP als verwerker zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De verwerking van persoonsgegevens door S-IP vindt uitsluitend plaats in het kader van het uitvoeren van de overeenkomst en de doeleinden die daarmee redelijkerwijs samenhangen of die met nadere instemming worden bepaald.

2.    S-IP verwerkt gewone persoonsgegevens van uw klanten en eventuele derden.

3.    Partijen verwerken de persoonsgegevens alleen binnen de Europese Economische Ruimte, tenzij partijen hierover andere schriftelijke afspraken hebben gemaakt.

4.    S-IP draagt zorg voor de naleving van de voorwaarden die, op grond van de AVG, worden gesteld aan het verwerken van persoonsgegevens.

5.    U blijft verantwoordelijk voor eventuele onrechtmatigheden in de verwerking van persoonsgegevens, alsmede een inbreuk op de rechten van betrokkene(n).

6.    U vrijwaart verwerker voor alle schade en claims van betrokkenen of andere derden voortvloeiend uit de verwerking van persoonsgegevens.

Artikel 22.    Inschakelen van subverwerkers
1.    U verleent S-IP hierbij algemene toestemming om bij de verwerking van persoonsgegevens subverwerkers in te schakelen.

2.    Op uw verzoek zal S-IP u zo spoedig mogelijk informeren over de door haar ingeschakelde subverwerkers.

Artikel 22.    Beveiliging
1.    S-IP spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om de beveiliging te laten voldoen aan een niveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de persoonsgegevens en de aan het treffen van de beveiliging verbonden kosten, niet onredelijk is.

2.    U stelt enkel persoonsgegevens ter verwerking aan S-IP ter beschikking, indien u van mening bent dat S-IP een beveiligingsniveau heeft dat past bij de aard van de persoonsgegevens en de omvang, context, doeleinden en risico’s van de verwerking. 

Artikel 23.    Datalekken
1.    In het geval van een (vermoedelijk) beveiligingslek en/of een datalek spant S-IP zich naar beste weten en kunnen in om u daarover zo snel mogelijk te informeren naar aanleiding waarvan u beoordeelt of de toezichthoudende autoriteiten en/of betrokkenen worden geïnformeerd.  S-IP streeft ernaar om dit zo snel mogelijk zonder onredelijke vertraging bij u door te geven óf zo snel mogelijk nadat S-IP daarover door zijn sub-verwerkers is geïnformeerd.

2.    U bent verantwoordelijk voor een (eventuele) melding van een datalek aan de Autoriteit Persoonsgegevens alsmede het documenteren van alle vermoedelijke inbreuken in verband met persoonsgegevens in een register van datalekken.

Artikel 24.    Rechten van betrokkenen
1.    In het geval dat een betrokkene een verzoek met betrekking tot zijn persoonsgegevens richt aan S-IP, zal S-IP het verzoek doorsturen aan u en de betrokkene hiervan op de hoogte stellen. U handelt het verzoek vervolgens verder zelfstandig af.

2.    Indien blijkt dat u hulp nodig heeft van S-IP bij de uitvoering van een verzoek van een betrokkene, zal S-IP hieraan meewerken. S-IP mag  hiervoor kosten in rekening brengen.

Artikel 25.    Audit
1.    Audits zijn slechts toegestaan indien S-IP hier vooraf toestemming voor heeft gegeven. Indien er door S-IP toestemming is gegeven, zal S-IP aan de audit meewerken en alle voor de audit redelijkerwijs relevante informatie binnen een redelijke termijn ter beschikking stellen. 

2.    Een audit mag door een onderzoeksinstantie worden uitgevoerd, die naar het oordeel van S-IP neutraal en deskundig is. 

3.    De kosten van de audits zijn voor uw rekening.

4.    Een exemplaar van het rapport van de onderzoeksinstantie zal door u aan S-IP worden verstrekt. De bevindingen uit de uitgevoerde audit worden in onderling overleg beoordeeld en, naar aanleiding daarvan, al dan niet doorgevoerd.


Share by: